Monday, April 25, 2011



Bila keresahan mengingatkan musibah yang melanda, ujian yang belum berpenghujung... ucapan Alhamdulillah kepada Mu Ya ALLAH yang meminjamkan Nur Hanni & Nur Aliah akan mengubati rajuk hati..... mereka berdua akan mengubati, memberi semangat untuk terus memberi semangat kepada Mimie meneruskan kehidupan.


Mimie did luahkan "beloved Hanni & Aliah.... please stay beside me, you make me strong


Kak Jan, terima kasih atas perkongsian bagi ingatan semua yang bergelar Mama, Mak, Ibu, Mummy, Ummi or whatever your loved ones call U....


"That's the thing about being a mother...u'll stay with them thru thick & thin, u'll give them all u've got unconditionally, u'll stay up with them day n night, u'll always be there for then in rain or shine..... They r your every breadth th...at u take, they r ur life.....
Suddenly u'll be awakened to the naked truth that they don't really belong to u..... they have got a life of their own..and eventually u'll have to let them go...as how your parents have let u go sometimes before.....
It aint easy @all, but u'll learn to live with the reality of life...it really does moves in a circle... Its sad. But that's a fact...
After all is said, do not despair..the love between them n u shall remain..and they..our children, will always live within us..forever n beyond..and that..is what makes our bond the most wonderful of all ties... No matter where they go..u heart will always be with them.........
In the meantime, while they still need ur care, just enjoy every second of it.........."

Thursday, March 17, 2011

my new friend ......

selepas berbincang ngan Kak Zai semalam about nak create blog for her, semakin bersemangat nak update blog yang rupa-rupanya genap sebulan Mimie abaikan....

Kak Zai is my new friend. kenal semasa SEFT gathering di Port Dickson Januari lepas. Dia dah lama kenal EFT dan diikuti SEFT. Kak Zai berakaniaga bersama Dr Yusuf & En Sukri, SEFT Malaysia. Kak Zai cepat mesra orangnya and happy go lucky..... apa2 pun dia ikhlas dan pasrah....as what ALLAH wants us to do and SEFTer practice...

mau memulakan tapak di Malaysia..... buat SEFT, Massage, Facial dll. Massage dengan Kak Zai yang dibantu sahabatnya Kak Minah, betul-betul rasa diurut bukan digosok... Alhamdulillah, syukur ALLAH temukan kami...

moga persahabatan ini diberkati ALLAH dan membawa seribu kebaikan & kejayaan dunia akhirat......

Wednesday, February 16, 2011

My Endles Love...to eternity

My sister Kak Jan wrote this poem for his eldest son...... Khairil Azrul a.k.a. ABANG
.... pinjaman Abang oleh ALLAH kepada Kak Jan & Abang Man serta seisi keluarga adalah pinjaman yang tidak ternilai. kehangatan kehadirannya di sisi seolah dia bersama sebentar tadi tapi kerinduan kepadanya seolah-olah sudah terlalu lama dia pergi.......
Abang Ce Mie loves you too! very2 much! Ce Mie masih dapat rasakan tajam rambut Abang semasa Ce Mie main rambut Abang...3 hari sebelum Abang tinggalkan kami......

Al- Fatihah buat mu sayang!

From the moment I knew u were there
The vibration...the movement
The excitement

From the first cry..to that first look into your eyes
The depth of love deeper than deep
Your smiles....brought happiness to all around you

As I embraced you...your life circled around mine
My life...has been surrounded by yours since then

Still feel like it was yesterday
Or...was it a thousand years ago?
Where I am...I could still smell you
My ears hear your echoing laughters
Your lips feel soft as you kissed my cheeks
Yours arms strong as you held me close

Lights showered all over you as you stood by the doorway
Whenever I walk up the stairs
I'd touch those places you put your hands on
As if I could still feel you
Behind that closed door of your room
I imagine you lying there on your bed
And hear your warm "hi" and "hello"
Ringing throughout our home

Do you ever know
That I am missing you...so much
Do I have to declare again and again
Of how I deeply love you right to my very soul

The pain that never leave
The tears swallowed each time a prayer is cited for you
The sweet and heartbreaking memories
Coming and going endlessly
Like waves in the ocean
Crashing mercilessly onto the beach

I don't mind going through it over and over
In me you shall live forever
Whenever it might be..however it could be
Right to the very end
Endless love.....to eternity..


Mama
4/2/11

Friday, February 4, 2011


Mimie masih ingat 30 tahun yang lalu pada subuh tarikh 4 Febuari 1981, lahirlah seorang insan yang menjadi kesayangan insan2 disekelilingnya. anak sulung kepada Kak Jan & Abang Man.... my beloved nephew... Khairil Azrul... comel, montel, putih selepuk kata orang dulu2.

Kak Jan bersalin di rumah Arwah Tok di Pekan.. berat rasa hati nak gi sekolah pagi tu sebab seronok sangat dapat anak sdara.... anak sdara ke3 selepas Yanti dan Razif (anak Kak Yan - eldest sister).

Khairil Azrul atau lebih selesa kami panggil 'Abang'.... comel giler masa kanak2 dan terus membesar as a very handsome boy!

Abang membesar dengan 1001 kenangan....


but now he is no longer with us... none of us.... ALLAH menjemput Abang mendahului kita semua....
secara realiti, di hati kami dia sentiasa bersama!


Ce Mie tak akan lupakan Abang.... terlalu banyak kenangan Ce Mie bersama Abang. Abang pun pernah kata Ce Mie ni kakak Abang.... mana taknya, Mama & Bah jaga Ce Mie since arwah Wan meninggal iaitu masa Abang umur 2 bulan......

Ce Mie sangat rindukan Abang...... semua keluarga kita sayang!

InsyaALLAH Abang bahagia di sana. Moga pusara Abang adalah salah satu dari taman syurga.... love you always!!!

Monday, January 17, 2011

'Givers Gain' by Prof. Muhaya



Assalamualaikum,

syukur kepada ALLAH kerana mengaturkan pertemuan Mimie dengan insan-insan yang bermurah hati berkongsi kelebihan ilmu ALLAH yang mereka ada... pertemuan kali ini adalah melalui tv...... indahnya kelebihan teknologi!

last friday sambil bersantai petang Jumaat bersama mereka yang tersayang, Mimie pertama kalinya menonton 'Dari Mata ke Hati' hosted by Prof. Muhaya....... rancangan yang sangat menarik!

penuh dengan ilmu dunia akhirat dan penyampaiannya sangat santai dan menarik minat untuk mendengar lagi, dan lagi, dan lagi....... Prof hamba ALLAH yang istimewa!

seperti biasa, bila 'dari mata dah turun ke hati' bermulalah pencarian Mimie about Prof. hari ni kita kongsi sikit dari apa yang dikongsikan sebelum ni..... Mimie pun pertama kali dengar & tengok....

Tajuk nya ialah..... 'Givers Gain' ; ambik dari youtube and divided into 5 parts.


Part 1 - http://www.youtube.com/watch?v=Igao_MwScts&NR=1

Part 2 - http://www.youtube.com/watch?v=fq1PXBypZcI&feature=related

Part 3 - http://www.youtube.com/watch?v=LuOPrCsX2jA&feature=related

Part 4 - http://www.youtube.com/watch?v=iyqlOUX3q_0&feature=related

Part 5 - http://www.youtube.com/watch?v=rlKV-u-wv3M&feature=related


moga kita beroleh ilmu yang dapat membantu kita menuju Bahagia & Kejayaan di dunia dan juga di akhirat!!! PASTI !!!
.
.
.
.

Tuesday, January 11, 2011

Lovely Loveable Kiddos


Mama sayang.. Mama sayang.. Mama sayang..
gambar2 ni Mama ambik kat umah Dudi di Kerteh bulan 11 tahun lepas......
Mama pilih tarikh 11.1.11 to post gambar ni kat blog Mama... why??????
saja jer.......hehehe...... anyway, walau apa pun tarikh hari itu.......
Mama sangat-sangat sayang kat Nur Hanni & Nur Aliah...

Monday, January 10, 2011

My 2 Beloved Kiddos

.
inilah 2 zuriat pinjaman dari ALLAH yang sangat2 berharga buat Mimie & Radzif.....

Nur Hanni


Nur Aliah

doa Mama & Babah :

Nur Hanni & Nur Aliah jadi anak yang solehah, bahagia & berjaya di dunia & di akhirat.....

Ya ALLAH berikanlah kesihatan yang baik kepada tubuh badan anak2 kami, jadikanlah mereka berakal dan bijaksana, alim dan beramal..

Ya ALLAH panjangkanlah umur mereka dalam ketaatan, indahkanlah akhlak mereka, fasihkanlah lidah mereka, perelokkanlah suara mereka untuk membaca Al-Quran dan hadis dengan berkat Nabi Muhammad s.a.w. dan segala puji bagi ALLAH tuhan semesta alam.....

perkenankanlah doa kami Ya ALLAH! perkenankanlah! perkenankanlah....

Nur Hanni & Nur Aliah,

Mama & Babah love both of you very2 much!

.

.


Monday, January 3, 2011

Sekolah Time ...


Assalamualaikum semua!!!!!
Salam sejahtera semua!!!!!

Hari ni bermulalah alam persekolahan Nur Hanni.... Tadika @ 5yrs old..

her Principal Puan Fadilah said "waa... you come to school with very happy face !!!"
menyengihhh jer dia...(dari bangun tidur dah start senyummm jer...) suka bebenor dia dapat ke sekolah..

Mimie kejutkan dia dalam kul 7am, mandi ngan air suam, wear her uniform, breakfast ngan kokocrunch + freshmilk sambil Mimie ikatkan 'poneytail' dia.... Mimie lak yang serba tak kena nak ikat cemana..... (Mama pun excited gak!!!!)

we left home @ 7.30am. sempat sebelum tu buat sesi Nur Hanni bergambar ngan Mama & Ce Ya.... buat kenangan.. anyway kenangan yang dipahat dalam hati akan lebih kekal!
Mimie yang entah meraban apa, boleh salah jalan hantar Nur Hanni... hihihi
sepanjang perjalanan, Nur Hanni bertalipon ngan Atan, Ce Za & Uncle Shidi, Dudi, Yaya & Kak Hanis.....
she is sangat excited telling people she is otw to school....
minta didoakan dia jadi budak pandai....
Nur Hanni: Mama akan sentiasa doakan anak2 Mama jadi budak pandai k! moga beroleh kebahagiaan & kejayaan di dunia & di akhirat.
InsyaALLAH kita seisi keluarga PASTI BAHAGIA, PASTI BERJAYA

we safely arrived @ school before 8am. school should start @ 8am. anyway sebab arini 1st day of school and ramai parents yang nak berurusan, class starts agak lewat.

alhamdulillah Nur Hanni tak terlibat ngan geng2 tarik muka & meraung! tapi Mimie tetap tunggu dia sampai kul 10am, dia abih break. then sementara nak tunggu dia abih class, Mimie gi ofis, buat kerja sket...

during her break, dia dihidangkan ngan baulu and air milo. after break, boleh main kat playground kejap... beratur...and go back to her class..... 'choooo choooo.........lets move forward the train!!!'

Nur Hanni habis kelas @ 12pm. gi ambik dia ngan Yaya. introduced Yaya to the teacher. those days yang Mimie tak dapat gi ambik dia tengahari, Yaya will on duty! TQ Yaya.....

Nur Hanni said arini dia melukis gambar orang, "semua orang tepuk tangan sebab Kakak color cantik...." tahniah Nur Hanni. Mama sangat hepi !!! TQ ALLAH! TQ ALLAH! TQ ALLAH!
hari ni ni Nur Hanni no homework yet..... biorlah dulu yekkk....
esok nak gi sekolah lagi tak? and happily she replies to me..... NAKKKKKK !!!!

Mama tak akan lupakan hari ni sayang !!!!!!

Next year..... Nur Aliah is joining you! InsyaALLAH...

sayang sayang Mama, nama Nur Hanni
sayang sayang Mama, nama Nur Aliah
sayang sayang Mama, nama????
Nur Hanni & Nur Aliah !!!!!!

.
.
.

Saturday, January 1, 2011

Welcome 2011


first page of calendar 2011 starts today......

moga kita semua beroleh kejayaan dan kebahagiaan sepanjang perjalanan hari ini dan hari2 seterusnya sehingga dijemput pulang ke sisiNya. moga ALLAH merahmati dan memberkati segala usaha kita semua.

tarikh hari ni cantik.... 1.1.11

pasti setiap orang ada kenangan yang nak dipahat dalam memori. Mimie sendiri ada beberapa kisah arini..... gembira, sedih, cemas........

yang pasti hari ni Nur Hanni & Nur Aliah setia menemani di sisi. Thank You ALLAH!!
Nur Hanni & Nur Aliah, Mama loves you v2much!
you 2 kiddos ialah hadiah sangat2 istimewa dan berharga dari ALLAH buat Mama !!!! ALLAH pinjamkan kepada Mama.... nikmat ALLAH yang sangat besar buat Mama...
anak-anak Mama jadilah anak yang solehah ya! Mama doakan anak-anak Mama berjaya & bahagia di dunia dan di akhirat. Only the best from Mama for both of you...

Mr Hubby,
Babah jauh di mata, tetap dekat di hati... Mimie loves you v2much Babah! Mama sangat2 rindu kat Babah.....
ALLAH uji kita, ALLAH ada hadiah untuk kita! tunggu!!! Pasti Bahagia

Keluarga Tersayang......
Mimie memerlukan kalian di sisi dan Mimie sangat2 sayangkan kalian semua....
Mimie sangat bertuah berada dalam keluarga kita... keluarga kita sangat istimewa !!!!
tak hairan ada yang cemburukan kemesraan kita !! biarkan mereka, they are answerable to ALLAH..

Yang Tersayang yang telah mendahului kita semua....
Al-Fatihah buat Mak, Tok, Tok Cha, Kak Yan & Abang....
moga pusara mereka jadi salah satu taman dari taman-taman di syurga

Maghrib tadi dapat berita anak buah Radzif, Zarif kemalangan jalanraya di Dengkil. Mimie ditemani Ce Rara melawat di wad kecemasan Putrajaya. sehingga 10.15 semalam waktu kami nak balik, Zarif masih belum sedar. Mak Uda doakan Zarif cepat sembuh.

hati Mimie terhibur tengok Nur Hanni excited ke hulu ke hilir ngan beg sekolah. pergi pasar pun nak bawak... hihihi... Isnin nanti bermulalah fasa baru dalam hidup Mimie... back to school and my 2nd season school will be end in next 15 years! Nur Aliah form 5! lepas tu Nur Hanni & Nur Aliah masuk Universiti atau Kolej mana2..... dah different story lak masa tu kan!

pagi tadi (pagi ke kul 11am???) Mimie ke pasar ngan Ce Ya & Nur Hanni.... beli keperluan nak masak. Kak Za seisi keluarga nak lunch di rumah. Mereka datang visit anaknya Erra yang tak balik minggu ni... nak exam next week. Good Luck Erra! bakal bergelar Dr. Erra.

for Kak Za sekeluarga, we served keli goreng masak cili, masak lemak taugeh kasar + tauhu + fishball & cili hijau, goreng belacan jantung pisang, tempe goreng, ulam + sambal belacan and today's special is new recipe 'daging pakapau'. Kak Za bawa pucuk ubi gajah, dicelur and nak mengenakan ngan pucuk ubi, tambah 1 lagi, budu!...... hope everyone berselera lunch tadi sebab 'lots of love added in all lauk!

Farahanis... cantik arini... haih anak dara ni pun bakal bergelar Dr Farahanis..

Fahmi... bertuah Mama & Babah ada anak cam Fahmi kan... you are sangat bertanggungjawab pada kakak dan adik2..
Faris... Good Luck, PMR is not too far to go!!!!

Yaya and Abang Yon, next, kami ajak you all semua lak ok!

oklah, setakat ni dulu...

harapan pasti jadi kenyataan..... new year, new Mimie..... PASTI BAHAGIA, PASTI BERJAYA

.
.
.
.

Monday, December 20, 2010

SEFT - Testimoni Alumni Training SEFT Total Solution



Ini testimonial dari SEFTer Indonesia. Mimie tak sabar nak tunggu testimonial dari SEFTer Malaysia.... mudah-mudahan ada nanti.. tunggu video dari SEFT MALAYSIA

sejak tamat kursus minggu lepas, Mimie mula mencuba pada anak2...
alhamdulillah ada yang telah berhasil.. cuma ALLAH duga banyak juga! emmm... kurang bersih lagi hati ni agaknya...

Dr. Faiz kata....... yang membezakan senior & junior SEFTer adalah terletak pada hatinya......
hati kena bersih..ikhlas...yakin...

mudah-mudahan ilmu SEFT yang telah dikongsikan kepada Mimie dapat dimanfaatkan sebaik-baiknya....
'bantu ku Ya ALLAH, bantu ku Ya ALLAH, bantu ku Ya ALLAH....'

Thursday, December 16, 2010

Doa Nabi Yunus

Tidak Ada Tuhan Yang Berhak Disembah Selain Engkau. Maha Suci Engkau, Sesungguhnya Aku Adalah Termasuk Golongan Orang-Orang Yang Zalim.
surah Al-Anbiya' 21:87

jika tetiba terlupa atau kehilangan, cubalah zikir ayat di atas. mudah-mudahan ALLAH bantu kita mengingati dan ketemukan apa yang dicari.........

banyak lagi khasiat ayat ini, masa Mimie nak bersalin aritu pun bah & kakak2 dok remind suruh zikir ngan ayat ni. but Mimie nak share setakat ini dulu. beberapa hari lepas, Mimie tersalah letak duit. totally tak boleh ingat kat mana letak. cant recall any clue.....wahhh, berpeluh sampai menitik atas meja, panik! alhamdulillah dengan izin ALLAH after few minutes...... Mimie teringat dimana Mimie selitkan duit tu. syukur alhamdulillah....

kalau tetap tak ingat & jumpa yang dicari, insyaALLAH tetap ada ganjaran pahala berzikir dengan ayat ALLAH kan! dari merungut ntah apa-apa...... hihihihi

Wednesday, December 15, 2010

Jadilah Diri Sendiri ....




dalam melalui kehidupan seharian, kita selalu diduga dengan sikap mereka di sekeliling kita. Mimie juga tak sunyi dengan dugaan sebegini.

mungkin kita diuji kerana ALLAH nak menduga sejauh mana keikhlasan kita, sejauh mana kita jujur kepada diri sendiri, sekuat mana pendirian kita.

semasa sesi training SEFT baru-baru ini, Dr Faiz berkongsi poem dari Mother Theresa..... izinkan Mimie berkongsi ya...... bagi Mimie, ianya sangat baik dijadikan kekuatan bila melalui ujian sebegini...

orang kerap kali tak bernalar, tak logis dan egois
biar begitu, tetaplah bersikap baik

bila engkau jujur dan berterus terang, orang mungkin akan menipumu
biar begitu, tetaplah jujur dan berterus terang

bila engkau sukses, engkau akan mendapat teman-teman palsu dan teman-teman sejati
biar begitu, tetaplah meraih sukses

apa yang engkau bangun selama bertahun-tahun, mungkin akan dihancurkan seseorang dalam semalam
biar begitu, tetaplah membangun

bila engkau menemukan ketenangan dan kebahagiaan, orang mungkin akan iri hati dan dengki
biar begitu, tetaplah berbahagia dan temukan kedamaian hati

kebaikan yang engkau lakukan hari ini, mungkin akan dilupakan orang keesokan harinya
biar begitu, tetaplah lakukan kebaikan

berikan pada dunia milikmu yang terbaik, dan mungkin itu tak akan pernah cukup
biar begitu, tetaplah berikan pada dunia milikmu yang terbaik

ketahuilah pada akhirnya

sesungguhnya ini semua adalah antara engkau dan tuhan

tidak pernah antara engkau dan mereka ........



... sentiasalah ingat bahawa kita ini milik ALLAH,

... sentiasalah membantu sesama makhluk ALLAH

... dan sentiasalah berusaha memperbaiki diri agar kita kembali kepada ALLAH dalam keadaan husnul khotimah ....



Monday, December 13, 2010

SEFT Total Solution Training



alhamdulillah. Syukur pada ALLAH yang telah mengizinkan Mimie menghadiri majlis ilmu ini. a very good training!!!! for dunia & akhirat!!

sepanjang 3 hari, banyak ilmu yang telah dikongsikan oleh Dr Faiz, Dr Yusuf & En Sukri. sekali lagi setinggi-tinggi terima kasih diucapkan dan moga halalkan ilmu-ilmu tersebut di dunia juga di akhirat.

insyaALLAH Mimie kongsikan serba sedikit nanti.

yes, LIFE is LOVING GOD, BLESSING OTHERS & SELF IMPROVEMENT




Wednesday, December 8, 2010

Muharram 1432H



hari ini telah pun 2 Muharram 1432H.

SELAMAT MENYAMBUT MAAL HIJRAH buat semua muslimin dan muslimah.

semoga ALLAH telah beri kesempatan dan digerakkan hati membaca doa Awal dan Akhir Tahun pada hari Isnin lepas.

Mimie telah berkesempatan baca berseorangan dan bersama-sama pendengar lain mengaminkan doa yang dibaca dalam saluran radio IKIM M'sia. mudah-mudahan doa kita semua diterima ALLAH.

Mimie nak hijrahkan diri to become a better muslimah, better person. lebih berjaya dan bahagia...seperti juga kehendak ISO, semua proses kerja hendaklah ada 'continuos improvement', hidup ni macam tu juga..... mudah-mudahan ALLAH bimbing dan bantu Mimie ya!
supaya tak sia-sia Mak lahirkan Mimie, tak sia-sia Radzif menikahi Mimie dan tak sia-sia Nur Hanni dan Nur Aliah ber'Mama' kan Mimie..... juga tak sia-sia keluarga dan teman berkongsi kasih dengan Mimie.

Mimie banyak nak kena buat perubahan.... salah satunya, mulai tahun depan, 2011, Nur Hanni dah nak masuk alam persekolahan (tadika)...... sure akan melalui pagi yang berbeza!!! Mama & Hanni suka buat kecoh...... menghidupkan suasana! hihihi.... Mimie looking forward to go thru new routine....

bantu Mimie Ya ALLAH! pasti segalanya menjadi mudah dengan bantuan MU ya ALLAH...







Sunday, December 5, 2010

Setahun Telah Berlalu ......


masa ada masanya berlalu terlalu cepat, ada masanya berlalu terlalu lambat....

cepat atau lambat, hari ini genap setahun Mimie melalui fasa kehidupan yang tak pernah terlintas untuk melaluinya.... alhamdulillah! syukur pada Mu ya ALLAH, Mimie masih mampu berdiri dan menghulurkan tangan memimpin dan menggenggam tangan Nur Hanni & Nur Aliah untuk sama-sama berjalan meredah apa jua yang berada di laluan kami. Nur Hanni & Nur Aliah, hadiah ALLAH yang terlalu istimewa buat Mimie dan Radzif.

pasti ALLAH terlalu sayangkan Mimie.. terlalu banyak kesilapan yang mungkin telah Mimie lakukan sepanjang 40 tahun di muka bumi ALLAH ini. ALLAH tak mau Mimie terus semakin jauh dariNYA..... ALLAH mahu Mimie 'turn to HIM' and hanya 'turn to HIM' !!!

walau seberat mana pun dugaan yang dilalui, terima kasih ALLAH! tanpa dugaan MU, Mimie mungkin terus menjauh.... selesa dengan nikmat yang diberikan, dan terlupa segalanya hanyalah pinjaman dari MU.

Ya ALLAH, izinkan lagi Mimie terus bersama mereka yang Mimie terlalu sayang. izinkan Mimie menikmati setiap saat yang dipinjamkan oleh MU dinikmati bersama mereka, mengharungi kehidupan dunia MU sebelum melangkah ke akhirat MU. jadikanlah kami saling melengkapi. Mimie sayangkan mereka di dunia dan di akhirat dengan izin MU. perasaan kasih sayang ini juga pemberian MU ya ALLAH! kekalkan lah perasaan ini selagi ada nafas Mimie. Mimie sangat menghargai pinjaman MU ya ALLAH! Mimie akan berusaha memperbaiki diri untuk dunia dan akhirat.... kerana MU ya ALLAH....... bimbinglah Mimie ya ALLAH....

TIADA DAYA UPAYA DAN TIADA KEKUATAN KECUALI DENGAN PERTOLONGAN MU YA ALLAH......
Ya ALLAH, jadikan lah hamba MU ini redha dengan ketentuan MU.

Sesunggunya ALLAH tidak menzalimi diri ku melainkan diri ku sendiri yang menzalimi diri sendiri.......

Ya ALLAH.... hanya KAU yang tau apa yang terbaik untuk Mimie...


...salam penuh kasih sayang dari Mimie buat mereka yang TERSAYANG .....

andai pelangi yang dinanti muncul setelah Mimie pergi, percayalah kepada sumpah yang telah Mimie lafazkan .....



Monday, November 15, 2010

Terima Kasih Fitnah ...



terima kasih atas fitnah-fitnah yang dilemparkan kepada Mimie.

insyaALLAH...
fitnah-fitnah itu mendekatkan kerenggangan Mimie dengan Allah.
fitnah-fitnah itu mengasuh Mimie supaya belajar bersikap redha.
fitnah-fitnah itu mengasuh Mimie menjadi orang yang lebih penyabar.
fitnah-fitnah itu mengasuh Mimie menjadi kuat dan tabah.
fitnah-fitnah itu telah menemukan Mimie cara berdoa yang sepatutnya dan
lebih baik.
fitnah-fitnah itu mengingatkan Mimie setiap sesuatu tindakan dan kejadian, gerakannya adalah dari Allah dan telah ditentukan Allah, oleh itu, jangan bersedih.
fitnah-fitnah itu membuka mata Mimie, mengenai hak Allah dan pinjaman Allah.
fitnah-fitnah itu membuka mata Mimie mengenali dengan lebih jauh siapa di sekeliling Mimie.
fitnah-fitnah itu telah dan insyaAllah akan menjadikan Mimie manusia yang lebih berilmu.
fitnah-fitnah itu telah memberi pengalaman baru yang amat besar nilainya.
fitnah-fitnah itu moga membantu menambahkan saham Mimie ke syurga.
fitnah-fitnah itu mengingatkan Mimie bahawa hanya kepada Allah kita perlu berpaling dalam apa jua keadaan.

"ya ALLAH, bantulah hamba Mu ini ya ALLAH, bantu dalam ku berhadapan ujian Mu ini Ya ALLAH, tunjukkanlah kepada ku jalan yang lurus dan Kau redhai. Ya ALLAH permudahkanlah ujian ini ya ALLAH....jadikanlah fitnah ini pendorong kepada ku menjadi manusia yang lebih baik dan bertanggung jawab dunia akhirat.."



Tuesday, November 2, 2010

EFT for Weight Loss - Drink Water

Mimie memang ada masalah nak minum air !!!! always stuck here in my diet program..... nak cuba! nak cuba! jom......

Monday, November 1, 2010

EFT for Weight Loss - Social Eating

rezeki jangan ditolak....... hendak seribu daya !!! cuba ya! moga ALLAH izinkan kita menguncup dengan sihat!!! Aminnn....

EFT for Weight Loss - Stress & Anxiety

anda stress ????? cuba, cuba, cuba...... teruskan tapping !!!

EFT for Weight Loss - Fear & Resistance

jom sama-sama kita mencuba......... ada perubahan, kita share ok!